Klaar maken

13-07-2019

Over een week is het zover: We vertrekken naar Gambia! Op dit moment is LouKA druk in de weer om alle puntjes op de i te krijgen en om alles zo goed en spoedig mogelijk te regelen. Maar naast de vele taken die nu door LouKA langzaam worden afgerond, is natuurlijk de LouKA crew overspoeld met emo$es van blijdschap, maar ook zenuwach$gheid. Wat gaaf dat we hieraan mogen deelnemen,want het is een kans die je misschien maar één keer in je leven krijgt! 

Maar naast blijdschap en dankbaarheid zijn we ook zenuwach$g over wat we daar te zien krijgen. Gambia is een totaal ander land met een compleet verschillende cultuur in vergelijking met Nederland. Er zijn geweldig mooie dingen aan het land, zoals de landschappen en de gastvrijheid. Toch hee) Gambia ook problemen, zoals de armoede in het land en de ziektes. Met beide factoren zullen we te maken krijgen. Ik denk dat we dit als een kans moeten zien om te begrijpen hoe goed wehet hier in Nederland hebben en dat het belangrijk is dat we hen die zich niet in onze situatie bevinden, waar we kunnen, moeten helpen. Ik ben dan ook erg blij dat ik hier ook de kans voor krijg en om dat dan ook nog is met zo'n bijzondere organisa$e als LouKA te mogen doen, is helemaal geweldig!

Als lid van de reisorganisatie heb ik mij deze maand bezig gehouden met de reisgids. Dit is een gids, waarin alles instaat wat de deelnemers van LouKA moeten weten, voordat ze vertrekken naar Gambia. Voorbeelden hiervan zijn de paklijst, het vliegschema, algemene informatie over Gambia, bezienswaardigheden en een leuke woordenlijst!

De andere groepen van LouKA mogen we natuurlijk ook niet vergeten! De PR, 0nanciën, activiteiten en de stuurgroep zijn deze laatste weken ook druk bezig geweest met het tre2en van alle voorbereidingen voor de reis naar LouKA. Zo is de stuurgroep bijvoorbeeld bezig met de uitzwaaidienst van aankomende zondag 14 juli. Deze kerkdienst staat in het teken van LouKA, die afscheid neemt aan Laren en de andere dorpen. We nodigen jullie dan ook van harte uit om hier ook bij te zijn!

Sinds kort hee) LouKA ook een reisblog. Hierop posten we al onze gebeurtenissen in Gambia. Mocht u op de hoogte willen blijven van alle avonturen die wij beleven, terwijl we in Gambia zijn, kunt u onsblijven volgen op www.louka.reislogger.nl 

Nu het a)ellen is begonnen, begint bij mij het gevoel nu toch echt te komen: We gaan echt naar Gambia toe en we gaan echt vrijwilligerswerk doen! Dit is iets waar ik nooit van heb durven dromen en toch gebeurt het. Ik voel me vereerd om namens Laren samen met een geweldige groep van meiden deze reis te mogen aan gaan. Daarbij wil ik ook iedereen in Nederland bedanken, want deze fantas$sche droom had zonder al jullie hulp, nooit realiteit kunnen worden! 

LouKA

BEL ONS

+31 6 50416353

SCHRIJF ONS

loukainactie.pr@gmail.com

Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin